[IHMN] Choosing a company



[IHMN] Choosing your company.

      To begin playing with IHMN we will need to create one or two companies that we will confront in the gaming board. These companies will represent our characters following the rules, and they will be from different types, from a group of forgotten god followers, a group of militaries from an expedition to a group of Far West outlaws. Each company will be formed with between 5 to 12 miniatures, that we can name as we wish, in the rulebook they use "company" for name them.

   For creating a warband you can take a look on issue 8, there you can find the stats for ten companies precreated by the authors:

 1.- British Rifle Company: A group of men gathered from the British Army for hunting down the enemies of the Empire.
 2.- The Explorer’s Club: This expedition has been planned, financed and equipped by gentlemen and a few ladies, ready for recovering the biggest treasures from the unknown world.
 3.- Scotland Yard: The most famous police force in the world is Scotland Yard, and they are ready to solve the hardest crimes.
 4.- The Society of Thule: The ancient and secretive order of the Holy Roman Empire was founded by Frederick Barbarossa in 1185. For centuries they used its money and influence to support any who wish to reform the German nation.
 5.- The Black Dragon Tong: This warband is a secret arm of the Chinese Boxer movement.
 6.- The Serants of Ra: Dedicated to the ristoration of the glory of Egypt under the Pharaohs, they want to conquer the world.
7.- The Wild West Show: A part of Will Bill Hickok's famous show regularly tours Europa and Middle East. Its popularity and renown make it a perfect cover for an American Secret Service Company.
 8.- Le Légion Étrangère: The most though men are conscripted by the French Foreign Legion, for fighting against the Republic enemies.
 9.- The Brick Lane Commune: Exiled russians offer to the pariahs of the world a new hope, the class war.
10.- The US Marine Corps: The most though troops of the American Army are chosen to expand the American power in Europe, Africa and Asia.

  After choosing a company that we want to represent, we can choose the components, paying attention to the point cost, till to arrive to 250 pts, that is the average value of a company.

 Each company must have at least a leader, that miniature will be that who has the Talent named "Leadership", and it will help us to chose who is going to have the initiative each turn.

In each character's stat we will find the next stats:
-       Pluck: This stat will be checked each time the character will receive a wound or when he will have to fught against something Terrorific.
-          SV: This is the bonus for the shooting.
-          FV: This is the bonus for the Clse Combat.
-          Speed: It will be added to the character movement, and modificates the attacks against him.
-          Cost: This is the value in points for the miniature.
-          Talent: Here you can find the special rules for the miniature.
-          Equipment: Weapons and things that the miniature transports.

These cheks will be solved with a D10, adding bonusthat will be explained in other entries.

 
 [IHMN] Creación de bandas.
     Para comenzar a jugar con IHMN necesitaremos crear una o dos bandas que enfrentaremos en la mesa de juego. Estas bandas representarán a nuestros personajes según las reglas del juego, y podrán ser de diferentes tipos, desde una banda de seguidores de un culto a un dios perdido, a un grupo de militares en una expedición, o un grupo de forajidos del Salvaje Oeste. Cada banda estará formada por un número de entre 5 y 12 miniaturas a la que podremos llamar como consideremos más oportuno, en el reglamento se denominan Compañías.



   Para crear una banda debemos acudir al capítulo 8, en el que encontraremos los perfiles de las diez compañías precreadas por los autores:
 1.- British Rifle Company: Un grupo de soldados británicos preparados para defender al imperio británico.
 2.- The Explorer’s Club: Una expedición planeada, financiada y formada por caballeros y alguna dama, dispuestos a recuperar los mayores tesoros del mundo desconocido.
 3.- Scotland Yard: Un grupo de policías de la más famosa comisaría, dispuestos de desvelar los más intrincados crímenes.
 4.- The Society of Thule: La antigua y secreta orden del Sacro Imperio Romano fue fundada por Barbarossa en 1185. Durante siglos ha usado su dinero e influencias para apoyar el renacimiento de la nación germana.
 5.- The Black Dragon Tong: Esta banda es un grupo secreto que actúa como ejecutores para el movimiento chino Boxer.
 6.- The Serants of Ra: Un culto del antiguo Egipto que tiene entre sus filas a la reencarnación de un faraón y que busca dominar el mundo.
 7.- The Wild West Show: Una parte del famoso show de Will Bill Hickok viajaba regularmente por Europa, y actuaban para cubrir al servicio secreto americano.
 8.- Le Légion Étrangère: Los hombres más duros son reclutados por la legión extranjera francesa para luchar contra los enemigos de la república.
 9.- The Brick Lane Commune: exiliados rusos dan a los parias del mundo una nueva esperanza, la lucha de clases.
10.- The US Marine Corps: Las tropas más duras del ejército americano tienen algo que decir en el terreno europeo, y en sus posesiones en África y Asia.

   Después de elegir la banda que queremos representar, podremos elegir sus componentes, atendiendo a su coste en puntos, hasta alcanzar los 250 pts que es el valor medio de una banda.

  Toda banda debe tener un líder, que será la miniatura con un Talento de “Leadership” (Liderazgo), y que nos ayudará para decidir quién lleva la iniciativa cada turno.

En cada perfil de personaje encontraremos las siguientes características:
-          Pluck: Agallas. Contra este valor se chequea para ver si el personaje seguirá adelante aunque haya recibido disparos o se enfrente a algo terrorífico.
-          SV: Este valor bonifica al disparo.
-          FV: Este valor bonifica al combate CaC
-          Speed: Velocidad.Se añade al movimiento de la miniatura y modifica  algunos ataques contra ella.
-          Cost: Coste. Es el valor en puntos de la miniatura
-          Talent: Talento.Son reglas especiales que tiene la miniatura
-          Equipment: Equipo. Armamento y objetos que lleva.

Los chequeos se harán con un dado D10, añadiendo bonificadores que ya explicaré más adelante.

3 comments:

  1. Muy interesante! La creación de la banda no parece muy complicada y a la vez abarca muchos aspectos a tener en cuenta, me gusta. ;)

    ReplyDelete
  2. yo lo que quiero es jugar, jugar ya¡¡

    ReplyDelete
  3. Hi Slorm,

    I have just put up a link to your excellent bilingual site on the IHMN blog.

    Cheers,
    Craig.

    ReplyDelete